بلاگ

استاندارد محصولات چیبو یا TCM

گواهی محصولات چیبو یا TCM چیست؟

فهرست مطالب

معرفی

TCM مخفف Tchibo Certified Merchandis بوده و متعلق به شرکت آلمانی چیبو که به دلیل کسب و کار قهوه خود شناخته شده، می باشد. آن ها علاوه بر قهوه در طیف گسترده ای از محصولات دیگر از جمله لباس، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، لوازم الکترونیکی و … فعالیت می کنند.

این نام کیفیت عالی محصولات و استاندارد بالای آن را تضمین می کند. محصولات TCM آلمان با تمرکز بر کیفیت و پایداری طراحی و تولید شده که از دستورالعمل های سختگیرانه پیروی می کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات با استانداردهای بین المللی و موسسات معتبر مطابقت دارد.

ویدئوی معرفی استاندارد محصولات چیبو یا TCM

هدف چیبو از استاندارد یا گواهینامه محصولات TCM

محصولات با لوگوی TCM به شما قول می دهد که حقوق اولیه مصرف کننده به طور کامل رعایت می شود چه از نظر اقتصادی و به صرفه بودن، چه از نظر سلامت محصول و آسیب های زیست محیطی ناشی از مواد سمی. همچنین نگرش مسئولانه ای نسبت به محیط زیست و حفظ منابع طبیعی و غیرطبیعی از جمله برق و گاز دارد.

هدف چیبو محصولی است که مشتری را شگفت زده کرده و انتظارات مشتری را برآورده کند . لوگوی TCM نشان دهنده آن است که چیبو الزامات سختگیرانه ای را برای ایمنی محصول، کیفیت، عملکرد، مواد اولیه، کاربردی بودن و طرز کار تعیین می کند.

استانداردهای کیفیت چیبو نه تنها به کیفیت صرفا فیزیکی بلکه به شرایط تولید آنها نیز مربوط می شود. دائماً محصولات چیبو از تولید تا فروش مورد بررسی قرار می گیرند تا الزامات کیفیت چیبو را برآورده سازد. کیفیت چیبو پس از خرید محصول نیز به پایان نمی رسد و خواسته ها و بازخوردهای مشتریان نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

دستورالعمل ها و معیارهای TCM برای تضمین کیفیت خوب و خدمات مطلوب

هشت فرمان برای تضمین کیفیت خوب و خدمات مطلوب TCM که هر کدام از آن ها را به اختصار توضیح می دهیم:

  • منحصر به فرد بودن
  • ایمنی
  • کنترل کیفیت
  • مسئولیت اجتماعی شرکتی
  • انتخاب دقیق تامین کننده
  • آزمایشات انجام شده در فرایند تولید
  • حمل و نقل و پذیرش کالا
  • پردازش ثانویه بسته بندی

منحصر به فرد بودن

تمام محصولات TCM به طور خاص برای مشتریان چیبو طراحی شده اند و با بالاترین استانداردهای کیفیت تعیین شده توسط چیبو مطابقت دارند.

ایمنی

هر محصول چیبو حداقل توسط یک موسسه آزمایش مستقل برای ایمنی و یا مواد مضر مورد مطالعه و آزمایش قرار می گیرد.

کنترل کیفیت

برای یافتن یک شریک مناسب که بتواند ایده های محصول را همانطور که تصور می کنیم پیاده کند ابتدا باید ویژگی های محصول را تعریف و به تفضیل شرح داد. این تعاریف محصول ما بر اساس الزامات Tchibo ایجاد شده است که همچنین شامل کلیه الزامات قانونی است که باید در نظر گرفته شود.

ویژگی های مختلف محصول به عنوان مثال: مواد، شکل، کیفیت ساخت نیز توسط بخش مدیریت کیفیت تعیین می شود. تعداد معینی از بسته ها یا پنل های محصول به صورت تصادفی از هر تحویل دریافتی انتخاب می شوند و برای تضمین کیفیت ارسال می شوند، جایی که محصولات به طور کامل بررسی می شوند.

TCM توجه ویژه ای به رعایت عملکرد قراردادی داشته و اطمینان حاصل می کند که محصول دارای نقص نیست. به عنوان مثال ثبات رنگ یک تی شرت پس از چندین دوره شستشو و ثبات یک کیسه یا یک تابه را برای مقاومت در برابر حرارت آن آزمایش می کند.

راهنمایی در این فرآیند توسط نمونه ارسال شده به Tchibo از قبل از تامین کننده ارائه می شود و راهنمای عیب یابی به طور خاص برای محصول تدوین شده است. استانداردهای محصول منتشر شده توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) نیز نقش دارد. در صورتی که محصول تمام شرایط را داشته و هیچ ایرادی مشاهده نشود برای فروش عرضه می شود.

تضمین کیفیت

هنگامی که چیبو یک تامین کننده را انتخاب می کند بازرسان کیفیت آنها مشغول بازرسی های منظم از فرآیند تولید، چه با نمونه های محصول یا در محل کارخانه ها هستند که یکی از مهمترین ابزارهای تضمین کیفیت چیبو است.

ورود اولین نمونه محصول از تامین کننده تضمین می کند که بازرسان کیفیت ما بسیار مشغول هستند. در Tchibo ده اتاق آزمایش داخلی در دسترس است که آزمایش کنندگان محصولات را می شویند، اتو می کنند، برش می دهند و خرد می کنند.

بازرسان کیفیت TCM نیز اندازه را با کمک مدل داخلی بررسی می کنند: آیا اندازه ها به درستی متناسب هستند و احساس خوبی دارند؟ اگر نمونه با استانداردهای کیفی تستر مطابقت نداشته باشد تامین کننده برای بهینه سازی آن به مشخصات ارسال می شود.

اگر محصول با استانداردهای TCM مطابقت داشته باشد آزمایشگاه های خارجی و معتبر را برای تجزیه و تحلیل بیشتر محصولات سفارش می دهند. Tchibo در حال حاضر 20 موسسه آزمایش مستقل را اداره می کند که نمونه های محصول را برای مواد مضر و موارد دیگر آزمایش می کنند.

مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)

TCM خواستار و ترویج کننده تولید اجتماعی و زیست محیطی مسئولانه در شرایط تولید محصولات Tchibo در سراسر جهان است.

انتخاب دقیق تامین کنندگان

چیبو فقط با تامین کنندگانی کار می کند که با استانداردهای کیفیتی او کار می کنند. از جمله استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی. هر قراردادی که با تامین کنندگان خود امضا می کند حاوی کدهای رفتاری و استانداردهایی است که رعایت این قوانین در کل فرآیند تولید نظارت می شود.

قبل از اینکه تامین کننده در نهایت انتخاب شود از آنها می خواهند که نمونه محصول خود را در اختیارشان قرار دهند. تامین کننده فقط یک بار برای تمام نیازهای ما قرارداد را امضا می کند.

آزمایشات انجام شده در فرآیند تولید

پس از انتخاب تامین کننده می توان تغییراتی ایجاد کرد یا در طول فرآیند دوباره کاری محصول را سفارش داد. به عنوان مثال با محصولات نساجی تناسب به طور مداوم بهبود می یابد و با کالاهای الکترونیکی عملکرد به طور مداوم بازنگری می شود.

استاندارد محصولات چیبو یا TCM

پس از اعمال همه تغییرات، تامین کننده یک «نمونه باکیفیت» برای چیبو ارسال می کند، زیرا مهم نیست رادیو، لباس یا ساعت هوشمند چقدر خوب فکر شده باشد، فرایند تولید در نهایت کیفیت محصول را تعیین می کند. سطح دوخت چقدر خوب است؟ دسته وصل شده به تابه چقدر است؟ این محصول تنها زمانی برای تولید انبوه توصیه می شود که تمام الزامات برآورده شده باشد.

نظارت منظم بر فرآیند تولید چه بر اساس نمونه های محصول و چه در محل کارخانه ها جزء حیاتی تضمین کیفیت چیبو است.

حمل و نقل و پذیرش کالا

بسته بندی و حمل و نقل بخشی از خدمات با کیفیت است. پس از طی مراحل پیشین، اقداماتی برای اطمینان از کیفیت قبل و در طول فرآیند تولید ایجاد می شود، چیبو به طور طبیعی تلاش می کند تا از دست نخوردگی اقلام در حمل و نقل اطمینان حاصل کند.

این فرآیند هم در ارسال محصول از تامین کنندگان به انبار چیبو، هم برای تحویل از انبار مرکزی در فروشگاه ها، سوپر مارکت ها و انبار نانوایی تکی Tchibo و از طریق فروش مستقیم توسط مشتریان اعمال می شود.

بسته بندی محصولات از قبل توسط چیبو شناسایی و بررسی شده تا از محافظت کافی اقلام در حین حمل و نقل اطمینان حاصل کند. به عنوان مثال قبل از ارسال محصولات آزمایش های افت و آزمایش های «اتاق هوا» انجام می شود.

استاندارد محصولات چیبو یا TCM

در مورد حمل و نقل، آنها تاثیر فرآیند های لجستیک خود را بر محیط زیست نیز در نظر خواهند گرفت. این شامل بهبود مستمر فرآیند های حمل و نقل با در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی و کاهش انتشار CO2 است.

پردازش ثانویه بسته بندی

علاوه بر الزامات حمل و نقل، کمپانی چیبو به ملاحظات زیست محیطی در بسته بندی خود اهمیت زیادی می دهد. اصولا از مواد مصنوعی حاوی مواد مضر برای محیط زیست مانند PVC استفاده نکرده و بسته بندی ها از مواد قابل بازیافت ساخته شده اند. البته تمام الزامات حمایت از مصرف کننده، مانند ایمنی اسباب بازی را برآورده می کند.

چیبو با لوگوی TCM این اطمینان را به شما می دهد که کیفیت زندگی را تجربه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *