بلاگ

محصولات

گواهی FSC (شورای نظارت بر جنگل) و چیبو

گواهی FSC (شورای نظارت بر جنگل) و چیبو

فهرست مطالب

اهمیت حفظ جنگل

امروزه محصولات مبتنی بر جنگل در همه جا وجود دارد: در دفتر کار و مدرسه، بسته بندی، مبلمان و خانه. اما جنگل ها فقط محصولاتی به ما نمی دهند که زندگی ما را بهتر کنند بلکه از خود زندگی پشتیبانی می کنند. کمپانی چیبو دارنده گواهی FSC (شورای نظارت بر جنگل) است که از علائم تجاری خود به دقت نظارت و محافظت می کند.

اهمیت حفظ جنگل

گواهی FSC (شورای نظارت بر جنگل)

جنگل ها تنظیم کننده ضروری آب و هوا هستند که از تنوع زیستی حمایت کرده و معیشت میلیون ها نفر را فراهم می کنند. شورای حمایت از جنگل ها ( FSC (Forest Stewardship Council، یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی است که هدف اصلی آن محافظت از منابع جنگلی از طریق هماهنگی در موضوعات اقتصاد، جامعه، محیط زیست و به منظور همکاری و مشارکت فعال در توسعه پایدار می باشد.

گواهی FSC (شورای نظارت بر جنگل)

برچسب FSC مهری است که توسط شورای نظارت بر جنگل به محصولات خاص داده می شود که اهمیت جنگل و حفظ آن را یادآوری کرده و نشان می دهد مواد مورد استفاده در تولید، قابل بازیافت و منبع پایدار هستند. این نماد همچنین نشان می دهد که این محصول از استانداردهای بالای محیطی و اجتماعی شورا برخوردار است.

هدف FSC از اعطای گواهی نامه به صادرکنندگان محصولات چوبی

اصل اساسی سازمان، ترویج دقیق ترین مدیریت همه جنگل ها بر روی زمین است. FSC اصول مدیریت جنگل های پایدار را شناسایی کرده و به انجام این جنگل ها بر اساس این اصول کمک می کند. هدف آن گسترش این شیوه ها در مقیاس بین المللی است که در طول سال ها گسترده تر شده است.

در حال حاضر FSC دارای بهترین سیستم دینامیکی صدور گواهینامه در دنیا می باشد که بطور مدام با ذی نفعان در ارتباط بوده و هرگونه تغییر در بازار و بهره برداری از منابع جنگل را از طریق مدیریت توسعه پایدار در دنیا پیگیری می نماید.

با توجه به مدیریت جنگل مطابق با شرایط محیطی، محصولات جنگلی و غیر جنگلی بدون آسیب رساندن به بهره وری، تنوع زیستی و فرایندهای زیست محیطی جنگل ها به دست می آیند. شورای مدیریت جنگل FSC قصد دارد تا اطمینان حاصل کند که تمام مداخلات در جنگل به نحوی است که سیستم بیولوژیکی و تعادل جامعه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

هدف FSC از اعطای گواهی نامه به صادرکنندگان محصولات چوبی

اعتبارات FSC

طبق قوانین اروپا از سوم مارس سال ۲۰۱۳ کلیه محصولات صادراتی به اتحادیه اروپا می بایست استاندارد FSC داشته باشند و صادر کنندگان جهت حفظ سهم از بازار خود نباید فرصت را از دست دهند. در حال حاضر فقط ۱۰% محصولات چوبی دنیا دارای گواهینامه FSC هستند.

ظرف ۲۰ سال گذشته و طی مدتی که شورای FSC بنیانگذاری شده ، نشان و گواهینامه FSC جهانی شده و از اعتبار و جایگاه بسیار بالایی برخوردار گردیده و تاکنون بیش از ۳۵۰۰۰ گواهینامه در کل دنیا صادر شده و هر روز در حال افزایش است.

بیش از 200 میلیون هکتار جنگل در سیستم FSC تایید شده است و چیبو با بیش از 30000 دارنده مجوز و بسیاری از برندهای پیشرو کار می کند. نام تجاری این برند در سطح جهانی به عنوان قابل اعتمادترین راه حل مدیریت جنگل پایدار شناخته شده که تاثیرات مثبتی بر جنگل ها، بازارها و مردم امروز و فردا دارد.

نشان های تجاری ثبت شده FSC

علائم تجاری FSC برای کل سیستم FSC ضروری هستند. FSC دارای سه علامت تجاری ثبت شده است:

  • حروف اول FSC®

  • نام شورای نظارت بر جنگل

  • شکل لوگوی علامت و درخت

چرا FSC روی برچسب ها مهم است؟

اگرچه اعتماد به سخنان یک شرکت در مورد استانداردهای تولید و زیست محیطی آن دشوار است، FSC این فرصت منحصر به فرد را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد تا کنترل کنند که برای چه نوع شیوه هایی هزینه می کنند.

برای رعایت انصاف، FSC از نقشه برداران شخص ثالث مستقل برای بررسی عملیات شرکت و جنگل هایی که آنها پشتیبانی می کنند استفاده می کند. این به خریداران اجازه می دهد تا بر اساس اطلاعات بی طرفانه تصمیم گیری کنند.

با در نظر گرفتن استانداردهای بی عیب و نقص شورای نظارت بر جنگل، دریافت این برچسب نشان می دهد که یک شرکت واقعاً به شیوه ای آگاهانه از محیط زیست رفتار می کند.

نحوه دریافت گواهی نامه FSC

دریافت گواهی FSC فرآیندی سخت است، اما مطمئناً قابل دستیابی است. برای دریافت برچسب، یک شرکت ابتدا باید استاندارد گواهینامه زنجیره نگهبانی را که توسط شورای نظارت بر جنگل شرح داده شده است، رعایت کند. سپس FSC از یک شخص ثالث استفاده می کند تا بررسی کند که مواد مبتنی بر چوب مورد استفاده در تولید، از جنگلی مسئولانه رشد کرده و نظارت شده است.

مواد نباید با استفاده از:

  • شیوه های نقض حقوق بشر،
  • به صورت غیرقانونی،
  • از جنگلی با درختان اصلاح شده ژنتیکی برداشته شده باشد.

اگر این استانداردها رعایت شوند، یک محصول برچسب FSC مناسب را دریافت می کند و شروع به چاپ برچسب های محصولی می کند که برچسب FSC را نشان می دهد.

مهم است که به یاد داشته باشید که کل یک شرکت لزوماً فقط به این دلیل که یک محصول دارای گواهی FSC است، برچسب آن را دریافت نمی کند. این فرآیند باید برای محصولات مختلف تکرار شود زیرا مجاز بودن هر یک لزوماً ارزش کل شرکت را نشان نمی دهد. با این حال، مطمئناً گامی در مسیر درست است.

برند چیبو و حفظ منابع طبیعی

چیبو همواره در تلاش است تا از روش های پایدار استفاده کند. روش‌های پایدار شامل موادر ذیل می شود:

  • استفاده از منابع طبیعی به صورت مسئولانه و اقتصادی
  • کاهش آلودگی هوا، آب و خاک
  • کاهش تولید زباله
  • افزایش بازیافت و استفاده مجدد از مواد
  • افزایش کارایی در مصرف انرژی
  • استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر
  • حفاظت و حفظ تنوع زیستی
  • بهبود شرایط کار و زندگی کارگران و جامعه محلی

به طور کلی، روش‌های پایدار برای حفظ منابع طبیعی و ارتقای سطح زندگی انسان‌ها ، بدون تخریب محیط زیست بوده و یکی از آنها استفاده از نماد FSC هست که بر روی لوازم چوبی و مقوایی و کاغذی چیبو حک شده است.

برند چیبو آلمان و همکاری با شورای نظارت بر جنگل ها

برند چیبو آلمان یکی از اعضای FSC® آلمان و FSC® International است. با فروش محصولات دارای گواهی FSC، تقاضا برای چوب و کاغذ را از جنگل‌هایی که طبق دستورالعمل‌های دقیق مدیریت می‌شوند، افزایش می‌دهد.

برند چیبو آلمان و همکاری با شورای نظارت بر جنگل ها

تجاری FSC در برند چيبو ، تضمینی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند که محصولاتی که خریداری می کنند از منابع مسئول تهیه می شوند و مصرف کنندگان را قادر می سازد محصولاتی را انتخاب کنند که از حفاظت از جنگل پشتیبانی می کند، مزایای اجتماعی ارائه می دهد و بازار را قادر می سازد تا انگیزه ای برای مدیریت بهتر
جنگل ارائه دهد.

استفاده از لوگوی این گواهی و نشان‌ های پایداری دیگر بر روی محصولات چيبو، به مشتریان نشان می‌دهد که برند تجاری به مسائل محیط زیست و اجتماعی توجه دارد و در تولید محصولات خود از روش‌های پایدار استفاده می‌کند.

گواهی FSC و چیبو

این نشان‌ ها به مشتریان اعتماد بیشتری به برند و محصولات آن می‌دهند و می‌توانند باعث افزایش فروش و رضایت مشتریان شوند. همچنین، استفاده از این نشان‌ ها باعث افزایش آگاهی مشتریان درباره مسائل محیط زیست و اجتماعی می‌شود و می‌تواند به پایدارسازی صنعت و جامعه کمک کند.

وجه تمایز کمپانی چیبو با دیگر کمپانی ها

کمپانی هایی که از لوگوی پایداری استفاده می کنند، تمایز خاصی در مقایسه با دیگر کمپانی ها دارند. این لوگو نشان می دهد که این کمپانی به مسائل محیط زیستی و پایداری توجه دارد به خصوص اينكه در سال هاي اخير تقاضا براي چوب ، به صورت تصاعدي افزايش يافته هست و اين ماده خام ، براي اكو سيستم جنگل ضروري هست.

كمپاني چيبو در تلاش است که فعالیت های خود را به گونه ای طراحی کند که برای محیط زیست و جامعه کمترین آسیب را برجای بگذارد. این وجه تمایز کمپانی چیبو با دیگر کمپانی ها باعث می شود که مشتریان و مصرف کنندگان بیشتر به این کمپانی ها اعتماد کنند و تمایل بیشتری به خرید محصولات آنها داشته باشند.

وجه تمایز کمپانی چیبو با دیگر کمپانی ها

به محصولاتی FSC® 100% گفته می شود که کاملاً از الیاف بکر دارای گواهی FSC® ساخته شده اند. بسیاری از محصولات چوب جامد (مانند مبلمان باغ و اسباب‌بازی‌های کودکان چیبو) را با ما خواهید یافت که دارای گواهینامه FSC 100٪ هستند.

وجه تمایز کمپانی چیبو با دیگر کمپانی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *